Friday, February 20, 2009

Jangan Sampai Aku MeninggalkanMu...

Ya Allah Ya Tuhanku
Engkau Maha Mendengar Lagi Maha Mengetahui
Tiada sesuatu yang terlepas dari PengetahuanMu
Maha Suci Engkau, Maha Agung Lagi Maha Perkasa
Betapa dha'ifnya diri ini
Terasa betapa hinanya diri ini

Ya Allah, segala puji bagiMu atas segala hal
Engkaulah Maha Bijaksana
Maha Penentu segala rencana
Lemahnya daku sebagai hambaMu
Sengsaranya daku menghadapi pelbagai ujianMu
Yang datang satu persatu

Ku akui segala kesalahanku yang lalu
Ku menginsafinya
Ku mengesalinya
Ingin ku tinggalkannya di masa lalu
Namun ia terus menghantui ku
Membawa kesengsaraan dan penderitaan di dalam jiwaku
Memburukkan lagi keadaanku
Dalam menghadapi sebuah lagi ujianMu

Ujian demi ujian
Melemahkan diriku
Sengsara, derita jiwaku
Ku memohon kepadaMu
Ya 'Aziz, Ya Ghaffar
Ampunilah daku
Tak tahan ku menempuhi dugaanMu

Aku khuatir ya Allah
Aku khuatir ya Rahman
Aku khuatir ya Rahim
Akan melemahnya imanku
Sehingga aku melupakanmu

Jangan sampai aku mensyirikkanMu
Jangan sampai aku meninggalkanMu
Jangan sampai aku putus asa akan rahmatMu
Tak ingin aku tersesat, meninggalkan jalan kebenaran
Setelah jelas di hadapanku

Aku mengharapkan pengampunan dariMu
Aku memohon petunjuk dariMu
Kembalikanlah daku ke jalanMu
Sucikanlah daku dari segala kesalahanku yang lalu
Tak ingin aku dihantuinya selalu..